A termékcsomagolás ma már messze nem pusztán védelmi funkciót lát el. A polc előtt eltöltött néhány másodpercben – legyen szó kiskereskedelemről vagy online megjelenésről – a csomagolás vizuális és taktilis minősége aktívan befolyásolja a vásárlói döntést.
Ebben a rövid, de kritikus befogadói szituációban kapnak kiemelt szerepet a felületnemesítési megoldások.
A lakkozások, fóliázások, prégelések vagy speciális festékek nem öncélú díszítőelemek. Tudatos alkalmazásuk esetén:
A vásárló sok esetben előbb „érzi”, mint olvassa a terméket – ezt a pillanatot a felületnemesítés képes tudatosan formálni.
A felületkezelések hatása eltérő lehet attól függően, hogy a csomagolás:
Az Innovariant szakmai cikkei részletesen foglalkoznak azzal, hogyan változik a csomagolás szerepe ezekben a befogadói szituációkban, és miként lehet a kivitelezést ehhez igazítani.
Fontos hangsúlyozni: a megfelelő technológia kiválasztása nem kizárólag esztétikai kérdés. A döntés során érdemes figyelembe venni:
Egy jól megválasztott felületnemesítés nem növeli indokolatlanul a költséget, viszont mérhetően javíthatja a termék piaci teljesítményét.
A nyomdai kivitelezés akkor működik igazán hatékonyan, ha a grafikai tervezés, a marketingcél és a gyártástechnológia már a kezdetektől összehangolt.
Az innovariant.hu szakmai anyagai ebben nyújtanak támogatást: valós piaci példákon keresztül mutatják be, hogyan válik a csomagolás a termék értékesítési eszközévé.