Nyomtatásban megjelenni luxus?

Tette föl a napokban egyik ügyfelünk a kérdést. Igen és nem. Ha ugyanúgy gondolunk a papír alapú megjelenésekre, mint korábban, akkor igen.
A nyomtatott média szerepe megváltozik, hiszen átalakul a külső környezet is. A covid óta másként vásárolunk, máshonnan máshogy tájékozódunk. Ehhez pedig alkalmazkodni kell, ha aktuálisak és eredményesek akarunk lenni.
A gazdasági környezet és az árak változása miatt kerülni kell a fölösleg készítését. Az összehangoltságnak, az átgondoltságnak és a tervezésnek döntő szerepe lesz a nyomdai költségkereteket hatékony kihasználásában, és a megvalósulás sikerességében.
A megrendelői oldalnak célszerű körültekintőnek lenni, át kell gondolni a következő összefüggéseket: kommunikációs cél, tartalom, formátum, megjelenés minőség, elérés, vásárlásra ösztönzés, példányszám, online média.
Érdemes a nyomdával együtt gondolkodni, konzultálni a rendelkezésre álló lehetőségek tekintetében – időben.
Visszatérve az első kérdésre – nem luxus, ha átgondoltan jelenünk meg papíron. Befektetés a piaci jelenlétünkbe.